Інтенсивне зростання мереж
За останні 30 років підземне господарство в містах Радянського Союзу збільшилося в багато разів і продовжує збільшуватися в прогресії.
У 1917 р. протяг міських мереж водопроводу у містах вбирається у 8000 км, мереж каналізації – близько 3000 км, газових мереж – лише кілька сотень кілометрів.
До теперішнього часу довжина мереж зросла у багато разів.
Інтенсивне зростання мереж продовжується. Так, лише по Москві 1954 р. укладено 460 км мереж водопроводів, каналізацій, газопроводів і теплопроводів, крім різних кабелів, внутрішньоквартальних та інших комунікацій.
Одночасно зі зростанням протяжності підземних мереж збільшується кількість площ, вулиць та проїздів із удосконаленими бруківками.
Вартість розтину та відновлення 1 м2 мостових залежно від конструкції проїжджої частини коливається від 35 до 100 руб. Мостові розкривають не тільки при укладанні нових мереж, але і при різних ремонтах, ліквідації аварій, влаштуванні будинкових приєднань і т.п.
п.
По Москві 1950 р. адміністративною інспекцією було видано дозвіл на розтин 940 000 м2 мостових.
Як видно, залежно від розміщення підземних мереж на території міст, кварталів та вулиць з різними типами дорожніх покриттів витрати на відкриття та відновлення бруківок можуть змінюватися.
Крім безпосередніх витрат на розтин та відновлення мостових, укладання мереж та інші роботи, є ряд непрямих витрат, врахувати які у грошовій формі важко. До них відносяться: уповільнення руху транспорту, порушення його нормальної роботи тощо.
Усі наведені міркування свідчать, що питання правильної організації підземного господарства при сучасних масштабах розвитку міст мають велике; економічне значення і відіграють серйозну роль у повсякденному житті великого міста.
Протяжність підземних мереж знаходиться в тісній залежності від поверховості будівель та щільності забудови. При повному обладнанні будівель різними видами благоустрою сумарна довжина мереж у метрах (магістральних, вуличних та внутрішньоквартальних), віднесена до 1 м2 житлової площі, є значною.
З підвищенням поверховості збільшуються діаметри трубопроводів та каналів, ускладнюється конструкція покриттів вулиць та проїздів, підвищується інтенсивність руху автомобілів та масового пасажирського транспорту. Тому проблема правильного пристрою всієї сукупності підземних мереж у комплексі із забудовою є дуже актуальною як при малоповерховому, так і особливо при багатоповерховому будівництві.